۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۵۸

در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

دستورالعمل ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری اجرایی نمی‌شود

دستورالعمل ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری اجرایی نمی‌شود

تبریز- رئیس کمیسیون کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان و گردشگری اتاق بازرگانی تبریز از عدم اجرای دستورالعمل ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری انتقاد کرد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، سونیا اندیش عصر شنبه در شصت و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان شرقی اظهار داشت: برخی از شرکت‌هایی که خواستار تبدیل انواع شرکت، به عنوان مثال از نوع سهامی خاص به سهامی عام هستند، در زمینه ثبت با مشکل مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: این مشکل بیشتر برای شرکت‌های نوپا و دانش بنیان که خواستار ارتقای نظام اداری و مدیریتی خود هستند، پیش آمده و اعضای شرکت‌ها را دچار نوعی دلسردی کرده است.

اندیش با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر مجاز بودن تبدیل تمامی شرکت‌ها به یکدیگر گفت: در این راستا با هدف تسریع و رفع موانع تولید، صدور مجوز و ثبت تبدیل انواع شرکت‌ها به سامانه‌ای سپرده شد اما از زمان ابلاغ این دستورالعمل، متأسفانه گزینه‌ای برای ثبت تبدیل شرکت‌ها در سامانه باز نشده و به شکایت و اعتراضات در این زمینه توجهی نمی‌شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: این امر سبب مشکلاتی برای شرکت‌های نوپا شده است که باید شاهد برطرف شدن این مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن باشیم.

نادیده گرفتن سوابق مالیاتی شرکت‌های ورود یافته به بورس

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه اظهار داشت: دولت به سازمان امور مالیاتی، این اجازه را داده که هر شرکتی قصد ورود به بازار سرمایه را دارد، سابقه مالیاتی آن شرکت، نادیده گرفته خواهد شد.

علی اصغر عباس زاده ادامه داد: اگر تعللی در ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری صورت گیرد، شرکت‌های زیادی از این مزیت بی بهره خواهند بود.

وی بر لزوم تسریع در اجرایی شدن دستورالعمل ثبت تبدیل انواع شرکت‌های تجاری تاکید کرد و گفت: این مشکل باید توسط مسئولان استانی به مسئولان کشوری ارجاع داده شود.

کد خبر 5027777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha